X
تبلیغات
وبلاگی برای همه - بیوگرافی خوانندگان ایرانی

وبلاگی برای همه

از این وبلاگ دست خالی بیرون نمیرید

بیوگرافی محسن چاوشی (خواننده)

بیوگرافی محسن چاوشی

نام:محسن چاووشی

سال تولد:1358

ماه تولد:مرداد

شهرتولد:خرمشهر

رشته تحصیلی:حسابداری

mohsen chavoshi بیوگرافی محسن چاوشی



حدود 14-15سال پیش موسیقی را آغاز كرد واز6.7 سال پیش به طور حرفه ای موسیقی كارمیكنه . تا به حال برای دو تا از دوستانش حامدهاكان محسن یگان آهنگسازی كرده كه درباره ی این دو نفر بعد ها مفصلا صحبت میكنیم . محسن چاوشی در هر كارش یك حس و منظور متفاوتی دارد. از سبك ترانس بیشتر خوشش میاد. علاقه مند به تنهایی با احساس ویه كم هم بعضی وقتا عصبی هست. هدفش از زندگی داشتن یه زندگی سالم برای رسیدن به كمال. محسن چاوشی دو تا آلبوم به بازار ارایه داده به نام های نفرین و خودكشی ممنوع كه همه عزیزان میدونند. در آینده آلبوم های محسن رو شرح میدم. امیدوارم یكم محسن عزیز رو شناخته باشید .

+ نوشته شده در  2010/9/29ساعت 2:21  توسط علی دشتی  | 

بیوگرافی شادمهر عقیلی (خواننده)

بیوگرافی شادمهر عقیلی

شادمهر عقیلی
گیتار زدن را از حرکات دست گیتاریست ها یاد گرفت - فوق لیسانس ازهنرستان موسیقی تا 24 سالگی به خواننده شدن فکر نمیکرد - بی علاقه به موسیقی اصیل و سنتی - اغلب ساعات روز را در اتاق کوچکش به تمرین موسیقی میپرداخت - برای تماشای کلیپ های خارجی بیتابی میکرد

متولد 1351/7/11 ملقب به سلطان پاپ - بچه خیابان هاشمی تهران - اصلیت طالقانی - فرزند آخر خانواده پدرش و برادرانش را در جنگ تحمیلی از دست داد - در شرایط سخت مالی بزرگ شد - گیتار زدن را از حرکات دست گیتاریست ها یاد گرفت - فوق لیسانس ازهنرستان موسیقی تا 24 سالگی به خواننده شدن فکر نمیکرد - بی علاقه به موسیقی اصیل و سنتی - اغلب ساعات روز را در اتاق کوچکش به تمرین موسیقی میپرداخت - برای تماشای کلیپ های خارجی بیتابی میکرد - رفت و آمد های مدام به صدا و سیما برای کار در تلویزیون در سالهای 72و73 اواسط سال 75 چند آهنگ غیر مجاز را در زیرزمین های کرج خواند - متنفر از تجملات " ویلون را خودش یاد گرفت و استاد سوت زدن هست ، حتی در استودیو - عشا ق بازی بهروز وثوقی - به افراد مختلف القاب مختلف می داد - هرگز حتی سیگار هم نکشیده ، همانگونه که دیدید شادمهر عقیلی در فیلم شب برهنه حتی سیگار دست گرفتن هم بلد نبود - رفاقت با جوانان سالم را دوست دارد - با قرض ارگ خرید - کم غذا و تحت تاثیر محبتهای مادرش - با دست مزد اولین کاستش ( بهار من ) یک پراید خرید - از هیچ غذایی بدش نمی آید - مردم برای خرید آلبوم مسافر او جلوی نوار فروشی ها صف میکشید ند ، که حتی به عده ای هم کاست نمیرسید چون خیلی ها چند تا چند تا این آلبوم را خریداری میکردند و تمام میشد - خودش را مدیون هیچ کس نمیداند جز مادرش و محمد تقی برادرش - همیشه پشیمان از امضای قرارداد با شرکت پیغام سحر - عاشق اتومبیل بی ام و بیشتر شعرهای او را نیلوفر لاری پور گفته است - الگوی گیتار : اردشیر فرح - شناگر ماهر- حساسیت بیش از حد نسبت به دندانهایش - دست به جیب برای دوستان طراز اول - کم حرف - در تهران پاتوق هیشگی نداشته - هر روز اگر گیتار تمرین نکند پکر میشود - زیاد دوست ندارد با کسی مصاحبه کند - روزی دویست هزار تومان درآمد با بت آموزش و نوازندگی گیتار و ویلن در تهران - هرگز حاضر نشد که در آلبوم هیچ خواننده ای هم صدایی کند - اختلاف شدید با محمد اصفهانی در تابستان 1379 - ما درش را میپرستد - یک پوستر را با سرمایه شخصی خودش به بازار فرستاد - چشمهایش نسبت به موسیقی سنتی روز به روز ضعیف و ضعیف تر شد - عاشق خرید کفش و بیزار از سیاست - بابت بازی و خونندگی در پرپرواز 10 میلیون تومان گرفت - نارضی از گریمش در فیلم شب برهنه" درشرایطی به کانادا رفت که مسولین داشتند به خاطر منافع خودشان او را از موزیک پاپ کشور پایین بیاورند ماهی یک بار به شمال میرفت - آرزو برگذاری کنسرت را در استادیوم آزادی داشت اما باز هم مسولین ارشاد - خواننده محبوب : ریکی مارتین - اهل شب نشینی و روزنامه خواندن نیست - استاد کوک کردن سنتور - بعد از سفرش به کانادا فیلم شب برهنه با شکست مالی بدی روبه رو شد - عاشق ماشین عوض کردن - به پیشنهاد ، دوستش برای راه اندازی فروشگاه جواب منفی داد - نه ازدواج کرده ، و نه به خواستگاری رفته - آلبوم آدم و حوا رو خیلی دوست دارد و این آلبوم در ایران هنوز توقیف هست - علاقه مند موسیقی ترکی - با چند خانواده در تورنتو دوست است - گرفتن تصدیق بین المللی در کانادا - آموزش خصوصی گیتار و ویلن در تورنتو - محبوب ترین چهره موزیک پاپ ایران در خارج از کشور - فقط در یک سر شماری کوچک شادمهر 20 میلیون هوا دار داشته - طرح کلیپهایش را خودش میدهد - خیالی نیست را بدون دست مزد خواند ولی برای آدم فروش دست مزد خوبی گرفت - یک استودیو خانگی در منزلش درست کرده و مستاجر هست ، البته فعلا - وبلاگ ها ویا سایت های تقلبی در مورد خودش را هیچ گاه تکذیب نکرده و میگوید که هیچ سایت و یا وبلاگی را خودش اداره نمیکند و اینها همه طرفدارانش هستند - قرار داد با 2 خواننده زن لس آنجلسی که برای آنها آهنگ سازی کند - و روزی 1 یا 2 بار با مادرش در ایران تلفنی صحبت میکند - قبل از عید سال 83 دست راستش شکست - در تدارک کنسرتهای بزرگ در کشورهای پر جمعیت ایرانی - هیچ گونه هد ف و یا قصد باز گشت ندارد



------------------------------
مختصری از زندگینامه ی شادمهر:

شادمهر عقیلی متولد7/11/1357 - تهران ( اصلیت تبریز ) ، ملقب به سلطان
پاپ ، در یك خانواده شش نفری رشد كرد . پدرشادمهر با نوازنده شدن و البته
خواننده شدن وی مخالف بود . زیرا شادمهر بنا به گفته برادر و مادرش ساعتهای
بسیار زیادی را به طور مداوم و بدون استراحت و تغذیه مناسب در اتاقك كوچك
كنار حیاط به تمرین موسیقی میپرداخت .
برادر بزرگ شادمهر ، دكتر محمد تقی عقیلی مشوق اصلیه شادمهر در امر
فراگیری و ادامه موسیقی بود . كه همه دوستداران و هواداران شادمهر می دانند ،
محمد تقی بود كه با خرید یك ویلن اسباب بازی در دوران كودكی كاشف استعداد
شادمهر شد . (بنا به نقل از محمد تقی : شادی (شادمهر ) ، كمتر از 5 سال داشت
كه یك ویلن اسباب بازی برایش خریدم و دیدم او ساعتها ی زیادی را با آن ویلن
اسباب بازی سپری میكند . یكبار از شادمهر پرسیدم : دوست داری وقتی بزرگ
شدی به هنرستان موسیقی بروی ، او هم با تمام بچگی خود از پیشنهاد من استقبال
كرد ... من هم به قول خود عمل كردم .)
شادمهر از سن 5 سالگی بنا به تشویق برادر بزرگ خود موسیقی را با ساز ویلن ،
آغاز كرد . از 10 سالگی شروع به فراگرفتن پیانو نمود ، كمتر از 15سال
داشت كه نواختن گیتار را آغاز كرد . استاد سماك كه از اساتید و صاحبنظران
موسیقی و همچنین از مدرسین هنرستان موسیقی تهران بودند به برادر شادمهر
( محمد تقی ) گفته بودند كه : من میبینم روزهایی را كه شادمهر بی رقیب خواهد
شد و در موسیقی حرف اول را بزند . شادمهر موفق شد در طول مدت كمتر از
بیست و پنج سال ، نواختن 10 ساز را به طور تخصصی فرا گیرد .
اولین ترانه ای كه شادمهر خوند ، قطعه ای به نام معبود بود ، ترانه بعدی قسمت
نشد نام داشت كه شادمهر برای دو برادر خود خواند .
آلبومهای شادمهر كه تاكنون به بازار عرضه شده ، عبارتند از :
1 : بهار من ( بی كلام - ایران ) بهار 1376
2 : نغمه های مشرقی ( بی كلام - ایران ) 1376
3 : مسافر( ایران ) - مشق سكوت ( بی كلام مسافر ) زمستان 1377
4 : دهاتی ( ایران - بعد از انتشار این آلبوم بود كه شادمهر از طرف صاحبنظران
و با تایید مردم سلطان موسیقی پاپ لقب گرفت ) اردیبهشت 1378
5 : فریبا ( ایران - بعد از انتشار و پخش در بازار ، مجوز این آلبوم باطل شد و
شمار زیادی از این آلبوم را از بازار جمع كردند . علت باطل شدن مجوز این آلبوم
این بود كه چند ملودی معروف این آلبوم از جمله آسمونی به فاصله كمی از پخش
آن ، توسط شهیاد خوننده لوس آنجلسی اجرا و شادمهر متهم به ارتباط با خوانندگان
لس آنجلسی و فروختم ملودیهایش به آنان شد . ) تابستان 1379
6 : پر پرواز ( ایران - ملودی های فیلم پر پرواز كه اولین كار بازیگری شادمهر
نیز محسوب میشود . ) تابستان 1380
7 : شب برهنه ( ایران - تنها ملودی فیلم سینمایی شب برهنه كه دومین كار
بازیگری شادمهر نیز محسوب میشود . )
8 : آدم و حوا ( ایران - كانادا ) تابستان 1381
9 : خیالی نیست ( كانادا ) زمستان 1381
10 : آدم فروش ( كانادا ) زمستان 1382
شادمهر در تاریخ 28 فروردین 1381 به خاطر بی مهری ها و عدم همكاری
مسئولین ارشاد و توقیف دوساله آلبوم آدم و حوا و مسكوت ماندن ملودیهایش به
كانادا مهاجرت كردوسرانجام آدم فروش ، وی همواره در مصاحبه هایی كه در
كانادا انجام داده ، اعلام كرده است كه هیچ گاه ارزشهایم را زیر پا نمیگذارم ، كه
هوادارانم ناراحت شوند .
بر طبق آماری كه از طرف كلوپ هواداران شادمهر گرفته شده ، شادمهر بیش از
بیست میلیون طرفدار و هوادار دارد .
كالجی به نام یونیون ( یكی از بزرگترین كالجهای موسیقی جهان ) در كانادا میباشد
،كه این كالج یك دوره شش ماهه برای ورودی دارد كه در انتهای شش ماه یك
آزمون برگذار میشود كه آزمون ورودی این كالج میباشد ، طی برنامه ای كه یكی
از شبكه های كانادایی در ژانویه2004 در رابطه با قبول شدگان این كالج داشت ،
با خبر شدیم كه شادمهر عقیلی هم به عنوان یكی از قبول شدگان این كالج بود . به
عنوان تنها ایرانی قبول شده ، چون بیشتر قبول شدگان این كالج اسپانیایی یا
آمریكایی هستند. كه این افتخاری برای ما است
.
نام : شادمهر
نام خانوادگی : عقیلی
محل تولد : تهران
آثار :
بهار من - مسافر - دهاتی
نغمه های شرقی - پرپرواز
آدم و حوا - خیالی نیست - دوری و پشیمانی ــ آدم فروش_پاپکرن

هفتم بهمن ماه سال 1351 خورشیدی در شهر تهران ( خیابان هاشمی ) متولد شد .
خودش دوران بچگیش را اینگونه توصیف می كند : " از بچگی به آلات موسیقی
علاقه داشتم و به سمت آنها می رفتم . در كودكی با پیانو آشنا شدم و هشت ساله بودم
كه ویلن می زدم . ویلن را به عنوان ساز اصلی ام انتخاب كردم چون نواختن آن واقعآ
كار دشوار و سختی است . "
شادمهر پس از اتمام تحصیلات موسیقیایی خود در هنرستان ملی و پس از آن
چندین سال كار نوازندگی برای خوانندگان دیگر تصمیم گرفت تا شانس خود را
برای خواننده شدن محك بزند و سرانجام در سال 1376 با بازتر شدن فضای كار
برای موسیقی پاپ این فرصت محیا شد تا شادمهر و چند خواننده دیگر به واحد
موسیقی صدا و سیما رفته و تست خوانندگی بدهند .
اولین كار شادمهر با صدای خودش معبود نام داشت كه در زمان خود بارها از
تلویزیون پخش شد . كارهای دیگر شادمهر كه در ایران ارائه شد هركدام در زمان
خود ركورد شكن بودند .
و بالاخره شادمهر پس از بی مهری های فراوان از سوی وزارت ارشاد و شورای
موسیقی و به دنبال مجوز نگرفتن آلبوم آدم و حوا و همچنین ممنوع الصدا و تصویر
شدن علی رقم میل باطنی اش تصمیم به ترك وطن گرفت تا ادامه ی زندگی
موسیقیایی خود را در آنسوی آبها تجربه كند .
به همین منظور به كشور كانادا ( شهر تورنتو ) مهاجرت كرد تا در آنجا ادامه ی
فعالیت های هنری خود را دنبال كند . ما حصل سه سال اقامت در كانادا دو آلبوم
خیالی نیست و آدم فروش است كه با استقبال بی نظیر ایرانیان در داخل ایران
و سراسر جهان مواجه شد .
هم اكنون شادمهر در خارج از كشور به موفقیت های چشم گیری نایل امده و برای
بیشتر خوانندگان و هنرمندان خارج از كشوراز جمله خانم فریده و مهستی حتی لیلا
فروهر و ... آهنگسازی - تنظیم و نوازندگی می كند و كنسرت هایی در شهرهای
مختلف جهان با هنرنمایی او برگزار می شود . همچنین شادمهر هیچ گاه دوست
نداشته به لس آنجلس برود و به قول خودش روش " دوری و دوستی " را در پیش گرفته
كه تا به حال هم باعث پیشرفت رو به جلو برای وی بوده است .
با آرزوی موفقیت روزافزون برای
شادمهر عقیلی

+ نوشته شده در  2010/9/29ساعت 2:18  توسط علی دشتی  | 

بیوگرافی هیچکس (خواننده)

 

بیو گرافی سروش لشکری هیچکس

سروش، چنانکه خود می گوید و در ترانه هایش نیز بدان تاکید می ورزد، شش سال پیش کار آهنگسازی (یا آنگونه که بین اهالی زیر زمین باب است، "کار ساختن بیت") و خواندن ترانه به سبک رپ را آغاز کرد و سر انجام سال گذشته توانست منسجم ترین آلبوم رپ فارسی را با نام " جنگل آسفالت" تهیه و آماده انتشار کند. آلبومی که خود، آن را "نخستین" آلبوم رپ فارسی می داند.
من رپ را دوست ندارم و اصلا آنرا موسیقی نمی دانم!
موضع گیری های اینچنینی در برابر موج های جدید موسیقی را کم ندیده ایم. بویژه در میان قشر روشنفکر که انگار عادت دارد هر پدیدهء هنری را به سختی بپذیرد.
یادمان نمی رود آن اعتراض های فراوان که بر آلبوم دهاتی شادمهر عقیلی شد یا آن همه بد و بیراه به صدای مریم دی جی که آن یکی ترانه را لوس و سبک کرده و این یکی اگر خواننده بود صدایش را نمی گذاشت پشت اینهمه فیلتر های الکترونیکی.
و اصلا تعجب نخواهیم کرد اگر روزی بعد وارد اتاق حضرت منتقد شویم و چند نسخه از آثار تکفیر شده را در حال اجرا بیابیم.
ایستادگی در برابر موجی که می تواند با این وسعت و سرعت گوشهای بیشمار را کر کند از فریادهایش تلاشی بیهوده و نادرست می نماید. این بار نوبت به رپ رسیده آن هم از نوع فارسی اش . موسیقی که تا ما خواستیم بشناسیمش ذهن قشر وسیعی از نوجوانان کم سن و سال را تسخیر کرده بود.
رپ چیست؟
اولین جرقه‌های موسیقی رپ مثل بسیاری از ژانرهای دیگر، ‌از دل فقر و تبعیض به وجود آمد؛ از تضاد، از اختلاف طبقه اجتماعی و از تفاوت رنگ . . .آمریكایی‌ها از نژاد آفریقایی و لاتین‌ها، زبان آسان و خوبی برای گفتن پیام‌هایشان یافته بودند. این یك اعتراض آمریكایی بود به نژادپرستی و مشكلات اجتماعی آمریكا. رپ در واقع، موسیقی عجیب و غریبی نبود، یك‌‌جور ریتمیك حرف زدن بود، آن هم با زبان خیابانی؛ همان زبانی كه بین جوانان هر كشوری متولد می‌شود و پس از چندی فراموش می‌شود. رپ را CNN سیاهان می‌نامیدند. آن‌ها اوضاع و احوال خود را به زبان موسیقی به گوش یكدیگر و البته سفیدها می‌رساندند.
از این تاریخ‌نگاری‌ها كه بگذریم، رپ، در واقع یك موسیقی بسیار ساده و عامیانه است، شعری كه روی یك بخش كوتاه و تكرارشونده موسیقایی قرار می‌گیرد و بدون اوج و فرود آن‌چنانی، به طور ممتد و متوالی خوانده می‌شود.
دلیل این كه هر كسی، سراغ موسیقی رپ می‌رود، همین سادگی بیش از حد آن است كه چندان نیازی به نت دانستن یا آشنایی با علم موسیقی ندارد. به صدای آن‌چنانی هم نیازی نیست. صدا هر چه نخراشیده‌تر باشد، بیشتر در خدمت موسیقی رپ قرار می‌گیرد. پس رپ برای محبوب شدن به چی احتیاج دارد? به یك كلام تأثیرگذار.
رپ‌خوان‌ها و علاقه‌مندان رپ، به كلام مورد استفاده در آهنگ‌هایشان «تكست» می‌گویند. اصلا علامت مشخصه هر رپ‌خوانی، همین تكست است؛ تكستی كه حتما باید قافیه داشته باشد و بتوان آن را به حالت ریتمیك خواند.
چرا هیچکس پدر رپ فارسی است؟
اگر بنا به ادعای خود هیچکس سابقه شش ساله اش را هم نادیده بگیریم. بازآنقدر دلیل می ماند که او را اولین رپ خوان فارس بدانیم.
آنچه به یک آهنگ شخصیت رپ می دهد. نوع خواندن یا ریتم هیپ هاپ نیست. بلکه حضور یک فرهنگ است. فرهنگی اگرچه خیابانی اما پر از درد و از اعتراض.
به این دلیل نمی توانیم شبه رپ های پیش از او را رپ واقعی بدانیم . آن آثار تنها به اجتماعی بودن خود متکی بودند. اما آنگونه که باید اعتراض آمیز و جدی نبودند.
در ضمن هیچکس با تلفیق قابل قبول موسیقی سنتی ایران با ضرب آهنگ رپ ثابت می کند که رپ فارسی یک تقلید نیست . بلکه تلاشی است برای ارتباط با مردم و به گفته خودش ایفای نقش به عنوان رابط خیابان و گوش مردم .او در این البوم بر خلاف بسیاری از رپ کن های ایرانی از مهمونی و خوشی نمی گوید او مستقیما به زبان مردم و بی شک از ته دل چیزی را می گوید که شاید اکثریت جامعه هنری امروز کشور از ان عاجز اند.بنا براین هیچکس را می توان یک هنرمند و پدیده در هنر روز ایران نامید.

آلبوم جنگل آسفالت:
جنگل آسفالت نام اولین آلبوم هیچکس (سروش لشکری) است این آلبوم شامل دوازده آهنگ بوده که آهنگسازی آن به عهدهء مهدیار آقاجانی بوده و اشعار آن از هیچکس است در این آلبوم ریویل(که یک رپ خوان ایرانی ساکن لندن است) همراه با امین فولادی و امیر قهرمانی با او همکاری کرده اند.

--------------------------------
* متولد: 17 اردیبهشت 1364
* دانشجوی رشته مترجمی
* غذای مورد علاقه: ماهی
* رنگ مورد علاقه: مشکی

سروش، چنانکه خود می گوید و در ترانه هایش نیز بدان تاکید می ورزد، شش سال پیش کار آهنگسازی (یا آنگونه که بین اهالی زیر زمین باب است، “کار ساختن بیت”) و خواندن ترانه به سبک رپ را آغاز کرد و سر انجام سال گذشته توانست منسجم ترین آلبوم رپ فارسی را با نام ” جنگل آسفالت” تهیه و آماده انتشار کند. آلبومی که خود، آن را “نخستین” آلبوم رپ فارسی می داند.
“جنگل آسفالت” با تلفیق سبک رپ و نوای موسیقی سنتی ایرانی و نیز استفاده از سازهای سنتی ایران زمین همچون عود، تنبک، نی، دف و قانون، به راستی برازنده عنوان “رپ فارسی” است.



برای این، نخستین “س” هفت سین زیر زمینیمان ، به شادباش (و بین خودمان بماند برای سنجیدن میزان وابستگی اش به نوروز ایرانی و سنت های باسستانی مان) ماهی قرمز هفت سین بردم که نپسندید: “ماهی زیادی لطیفه بابا! همه به من میگن زبری! این ماهی خیلی سوسولیه! نمیشد یه چیز دیگه واسم میاوردین؟”



در حالی که با دلخوری به تنگ ماهی نگاه می کند در پاسخ به این سوالم که ” اگر از ماهی خوشت نمیاید ، کدام جزء هفت سین را دوست داری؟” می گوید: “من ماهی رو دوست دارم بخورم نه که بگیرم دستم باهاش عکس بگیرم! من بیشتر از سبزه خوشم میاد. اصولا از چمن خوشم میاد که برویم بنشینیم روش و حال کنیم” و بعد از من می خواهد تا تنگ ماهی را از او بگیرم .



هیچکس در ادامه گفتگو با ما می گوید که سال 1385 سال پرکاری برایش بوده چرا که بعد از مدتها تلاش سرانجام در تابستان آلبوم ‘جنگل آسفالت’ را حاضر و آماده پخش کرده است.

به گفته او ابتدا قرار بوده که آلبوم را یک شرکت پخش موسیقی بخرد اما چون آهنگ های آلبوم به “سرقت” رفت و در اینترنت پخش شد، کار فروش آلبوم به نتیجه نرسید.



سروش در پاسخ به سوالم درباره مفهوم “جنگل آسفالت” و دلیل نام گذاری آلبومش با این عبارت می گوید: “از نظر من ‘شهر’ هم جنگل آسفالت است و آلبوم ‘جنگل آسفالت’ انعکاسی است از مشکلات اجتماعی و زندگی شهری و اعتراض به آن.”

سروش - هیچکس که در طول گفتگویمان مدام دستم می اندازد، “راه اندازی تشکل رپ فارسی” با عنوان ” صامت” را از جمله اهداف خود در سال جدید بیان می کند و این کار را ” لازمه بقا و پیشرفت رپ فارسی” می داند.

از جمله می گوید: “می دونی چیه، به نظرم با بالا آمدن ‘صامت’ اصلا اوضاع عوض خواهد شد و به قولی ‘می ترکونیم’.”
او از بیان جزییات بیشتر درباره “صامت” و زمینه فعالیت آن خودداری می کند ولی با شیطنت و خنده های خاص خودش می گوید: “امیدوارم امسال فازش رو بگیریم.

+ نوشته شده در  2010/9/29ساعت 2:16  توسط علی دشتی  | 

بیوگرافی یاس (خواننده)


yas بیوگرافی یاس

یوگرافی خواننده  یاس

 

یاسر كه نام هنری یاس را برگزیده است، پس از فیلم خصوصی بازیگر سریال نرگس به شهرت رسید. او با قطعه «سی‌دی روبشكن»، موفق شد احساسات بسیاری از شنوندگان را تحریك كند. بعد از انتشار این آهنگ، نام یاس بر زبان‌ها افتاد. یاس بیست و پنج ساله از شش سال پیش، رپ‌خوانی را آغاز كرد. او سه روز پس از زلزلة بم قطعه بم را ضبط كرد كه تكستی كاملا احساسی و تأثیرگذار داشت. او در این آهنگ به تصویرسازی حادثه بم پرداخت. این به موقع آهنگ دادن‌ها، نشان می‌داد كه او شمی قوی دارد و می‌داند كی باید آهنگ را بسازد و آن را منتشر كند تا نامش را مطرح كند. یاس، رپ‌خوانی است كه تلاشی جدی برای دریافت مجوز نشان داده. او با همكاری شركت باربد، تلاش می‌كند تا آلبومش را به صورت مجاز منتشر كند ولی تا این لحظه درخواستش در وزارت ارشاد، بی‌جواب مانده است. ویژگی مهم تكست‌های یاس، خاصیت انتقادی اوست. او با لحنی نیش‌دار و گاهی آزاردهنده، خصوصیات بد مردم را از قبیل مرده‌پرستی، اعتیاد، بی‌غیرتی و... هدف قرار می‌دهد كه همواره باعث رنجش عده‌ای می‌شود. یاس معمولاً در بخش انتهایی تكست‌هایش از امید می‌گوید؛ از این كه می‌توان دوباره ساخت و دوباره‌ اندیشید. بدون شك، او مجازترین رپر ایرانی است. حاشیه‌های *رپ* *رپ* در كشور ما مانند بقیة پدیده‌های اجتماعی نوظهور، حواشی‌ای فراتر از متن دارد. بسیاری از تازه‌واردهای این سبك، فقط ظواهر *رپ* مانند لباس و كل‌كل بازی‌ها و جنگ‌های خیابانی را آموخته‌اند و به مسائل مهم‌تری چون جنبة انتقادی و اصلاح‌گرایانة آن، توجه نمی‌كنند. اگر در غرب بعضی سعی كرده‌اند با این نوع رفتار و موسیقی،‌مدلی از اعتراض را به‌ نمایش بگذارند، ما با یك رفتار غیرعقلایی و غیرایرانی به تقلید از بدترین ظواهر زندگی یك عده غیرهم‌وطن دست زده‌ایم. رپ‌خوان‌ها معمولاً لباس‌های گشاد می‌پوشند. شلوار گشاد با جیب‌های فراوان، یك ركابی بسكتبال كه بر روی تی‌شرتی ساده پوشیده می‌شود و كلاهی كه یا تا آخرین حد پایین آمده و یا كج قرار گرفته است. گردنبندی بزرگ كه حتی ممكن است گردنشان را خم كند. از دیگر زلم زیمبوهای آویزان به آن‌هاست رپرها معمولا در راه رفتن هم سر و دستشان را تكان می‌دهند و زیر لب شعرهایی را زمزمه می‌كنند. شما شاید در خیابان افرادی را دیده باشید كه كلاه خاصی بر سر دارند و با رفتارشان جماعتی را به خود مشغول كرده‌اند. یكی می‌خندد، یكی تعجب می‌كند و بعضی‌ها سر تكان می‌دهند. این‌ها همان دوستانی هستند كه راه رفتن خودشان را فراموش كرده‌اند. این تیپ از رپ‌خوان‌ها در حال افزایش‌اند، با فرهنگی آمریكایی كه هیچ سنخیتی با زندگی ما ندارد. آن‌ها برای جلب توجه و نشان دادن رپ‌خوان بودنشان معمولا در حال درگیری‌اند. برای هر حادثة كوچكی دعوا به راه می‌اندازند و قمه‌های آماده را از غلاف بیرون می‌كشند. متأسفانه تعداد زیادی از رپرهای مشهور پرشین *رپ*، به انواع و اقسام مواد روان گردان و اعتیادآور وابسته‌اند و با افتخار از این مواد در تكست‌ها سخن می‌گویند. اما در این میان هنوز رپرهای پاكی پیدا می‌شوند كه مجدانه برای رسیدن به استانداردهای دریافت مجوز، تلاش می‌كنند. آن‌ها موجب شده‌اند كه سیما نیز در برخی برنامه‌هایش، حداقل برای تفنن از آهنگ‌های *رپ* استفاده كند. همان‌طور كه در سریال«متهم‌گریخت» آهنگی با صدای رضا عطاران را در این سبك شنیدیم. در جشنواره امسال نیز تیتراژ پایانی فیلم «خط ممتد» به كارگردانی مانی تارخ، شعری *رپ* و با مضمون اجتماعی بود. شركت‌های زیرزمینی: به تازگی دو شركت كه توسط رپرهای جوان اداره می‌شوند، تصمیم به پخش و فروش زیرزمینی آلبوم‌های *رپ* گرفته‌اند. شركت دیوار یكی از آن‌هاست، این شركت،«رادیوی اینترنتی» با همین نام را هر هفته برای دانلود در سایتش قرار می‌دهد. این شركت، علاوه بر مصاحبه با رپرها در انجمن‌هایی به آموزش تكست‌نویسی و بیت سازی نیز مشغول است و كارشناسان آن به تحلیل موسیقی‌های منتشره و امتیازدهی به آنان می‌پردازند

yas بیوگرافی یاس



---------------------------------------
بیوگرافی یاس از زبان خودش:
متولد سال 1982 میلادی _مصادف با 1360 شمسی _ بیست و شش ساله
محل تولد : تهران
یاسر از سن شانزده سالگی به موسیقی رپ علاقه داشت و از آن زمان به بعد به آن گوش میداد.
هنگامی که پدرش برای کارهای تجاری به آلمان سفر می کرد برای او سیدی های خوانندگان سبک هیپ هاپ و به خصوص
توپاک را می آورد.
بعد از مرگ ناگهانی پدرش تمام مسئولیت خانواده بردوش او افتاد و توانست به سختی بدهی های پدرش را بپردازد.
او در هجده سالگی فکر رفتن به دانشگاه را از سرش بیرون کرد وبرای حمایت از خانواده اش _ مادر،برادرکوچکش و خواهرانش _ مشغول کار شد.
در این هنگام بود که شروع به نوشتن شعر کرد که خیلی زود تبدیل به متن آهنگ هایش شد.
این کار باعث می شد تا او به یاد پدرش بماند.
زلزله ی بم تاثیر عمیقی بر روی یاس گذاشت و باعث شد تا او اولین آهنگش را به نام بم بنویسد که ابتدای خواندن حرفه ای او بود.
او متوجه شد که توانایی گفتن تمام واقعیت ها را به زبان رپ دارد.
او تصمیم داشت تا برای کارهایش مجوز بگیرد ولی برای این کار با مشکلات زیادی مواجه شد و بارها مورد تمسخر قرار گرفت، ولی در نهایت موفق شد و توانست برای شش آهنگ از ده آهنگش مجوز بگیرد.
کارهای او مهمولا با بیان مشکلات اجتماعی جامعه شروع می شود و با امید پایان می یابد.او در آهنگ هایش ناسزا نمی گوید
و از بیان مسائل س-ک-س-ی وخشن اجتناب می کند.
کارهای یاس امروزه به قدری موفق شده که به نوعی به استاندارد جدیدی در رپ فارسی تبدیل شده و در ایران او را با نام توپاک ایران میشناسند.

-----------------------------------------

زندگی نامه یاس :

در سال 1982 میلادی در تهران متولد شد . یاس اولین بار در سن 16 سالگی شروع به گوش کردن به موزیک های رپ کرد وقتی که پدرش می خواست از سفر تجاری از آلمان بازگردد ، برای او آخرین سی دی های " توپاک " و دیگر خواننده های هیپ هاپ را می آورد .
بعد از مرگ ناگهانی و نا به هنگام پدرش ، یاس در موقعیتی قرار گرفت که می بایست مسئولیت خانواده خود را به عهده گیرد . بدهی های پدرش که بر دوش او افتاده بود به سختی توانست از پس مخارج خانواده خود برآید .

یاس در سن 18 سالگی مجبور شد رویای رفتن به کالج را کنار بگذارد ، شروع به کار کند و آخرین بازمانده های خانواده اش ( مادرش ، برادر کوچکتر و خواهرانش ) را ساپورت کند . این زمانی بود که شروع به نوشتن شعرهایی کرد که خیلی زود به متن موزیک های او تبدیل شدند . این همچنین راهی برای او بود تا با خاطرات پدرش نزدیک بماند .

بعد از لزلزله بم در ایران ، یاس ازشمار گشته شدگان ( نزدیک به 50 هزار نفر ) در آن مصیبت به شدت ناراحت شده بود ، این زمانی بود که او اولین آهنگش را به نام "بم" نوشت . این ابتدای حرفه خوانندگی او بود . او دریافت که در مسیر موسیقی رپ این توانایی را دارد تا با مردم به وسیله ی گفتن تمام داستان ها ارتباط برقرار کند . چیزی که او گمان می برد بیانشان به وسیله دیگر سبک های موسیقی که فقط شامل چند وزن و قافیه بودند امکان پذیر نیست.

با نگاهی به مسیر موسیقی او ، او این توانایی را داشت تا به مردم الهام ببخشد و قلب میلیون ها جوان ایرانی را به تسخیر خود در آورد او تصمیم گرفت تا آهنگ های خود را به مسئولان معرفی کند و برای گرفتن مجوز انتشار یک آلبوم تقاضا دهد .

سال ها " نه " شنیدن از مسئولان و بارها مورد تمسخر قرار گرفتن برای سبک خوندنش ( رپ ) که شباهت داده می شد به "روزنامه خوانی" ، تلاش های او در آخر به ثمر نشست.
تا این زمان ، در حرکتی بی سابقه شش تا از ده آهنگ او مجوز انتشار دریافت کرد و به زودی یاس تبدیل به اولین رپر در ایران شد که موفق به انتشار یک آلبوم به صورت قانونی می گردید. یاس : " من در آهنگهایم فحاشی نمی کنم یا در مورد س ک س و خشونت نیز نمی خوانم. من می خواهم که قادر باشم تا با افتخار آهنگهای خود را درمقابل خانواده ام بخوانم . آهنگ های من معمولا با شکایت یا دردهای اجتماعی شروع می شوند ولی همیشه با امید خاتمه می یابند. این بسیار مهم است که به نسل جوان القا کنیم تا به بالاترین درجه خود برسند و بهترین باشند . ما به این نیازمندیم"

به راستی در اندک زمانی یاس از کسی که در مقابل گروه های کوچک می خواند تا امروز که او یکی از محبوب ترین رپرهای ایرانی است . امروزه آهنگ های او توسط میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق وبسایت های متفاوت و صدها وبلاگ فارسی شنیده و دانلود می شوند.

در سال 2006 یاس آهنگی نوشت به نام " سی دی رو بشکن " که درباره یک هنرپیشه زن خوشنام ایرانی نوشته شده بود . کسی که قربانی یک توطئه غیراخلاقی شده بود . در آن آهنگ یاس از تمام مردمی که نقش در بی اعتبار کردن آن هنرپیشه داشتند انتقاد کرد و از همه درخواست کرد که جلوی انتشار آن مایه شرمساری را بگیرند و آن فیلم را از کامپیوترها و موبایل های خود پاک کنند .

آن آهنگ باعث بوجود آمدن خشمی در میان جوانان ایرانی شد و هزاران نفر نوشتند و اعتراف کردند که آن سی دی را شکسته اند. گفته شده است که آن آهنگ حداقل در ایران مابین 3-2 میلیون بار شنیده و دانلود شده. موسیقی یاس مرزها را درهم نوردید و به آن سوی آب ها رفت و اکنون او به سرعت به صدای نسل خود تبدیل می شود . برای ایرانیان داخل و خارج کشور از او تقریبا به توپاک ایرانی یاد می کنند .

یاس در آهنگ " هویت من" از غرورش نسبت به میراث و تاریخ ایران می خواند و به فیلم جنجال برانگیز " 300 " اشاره می کند ، آن آهنگ به نوعی از سرود ملی برای نسل های جوان تبدیل شد ، به خصوص یهودیان ایرانی که مشتاق برای ارتباط با فرهنگ و تاریخ غنی خود هستند . موسیقی او ، استاندارد جدیدی برای رپ ایران به وجود آورد .و الهام بخش افراد بسیاری شده و رپرهای فارسی را به سوی خود می آورد تا از سبکش با خواندن آهنگ های معنی دار و مثبت پیروی کنند .

شما او را خواهید دید که با دیگر هنرمندان همکاری می کند تا پرشین رپ را به دنیا معرفی و جهانی سازد .

جدیدا یاس در استودیو برای روی آخرین آلبومی که انتظارش را می رود کار می کند و شعرهایش بر روی موضوعاتی می باشد که شنونده را به سفری درون زندگی خصوصی او می برد . بهترین و پرافتخارترین لحظه ی زندگی او زمانی بود که توانست خواهرانش را ( که همگی دانش آموزان ممتازی هستند ) در کالج ثبت نام کند . امتیازی که او قادر به انجام آن نبود

+ نوشته شده در  2010/9/29ساعت 2:12  توسط علی دشتی  | 

بیوگرافی ساسی مانکن

sasy mankan بیوگرافی ساسی مانکن

 

بیوگرافی در ادامه ی مطلب


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  2010/9/29ساعت 2:6  توسط علی دشتی  |